lördag 25 juli 2009

Recept - Blåbärsmuffins

Både H och jag var lediga i går korss i taket. Eftersom vi var lediga passade vi på att åka och hälsa på min mormor och morfar. På eftermiddagen plockade H, mormor och jag blåbär. Efter att ha resat blåbären vi plockade i går bakade jag blåbärs muffins.


Blåbärsmuffins
ca 12 stora
2 ägg
2 dl socker
1 dl yoghurt
1 dl smält smör eller margarin
ca 200g blåbär
5 dl vetemöl
3 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
Visa ägg och socker pösigt. Rör ner yogurten och det smält smöret i äggsmeten. Blanda ner mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Rör sedan försiktigt ner blåbären. Skeda upp smeten i stora muffinsormar och grädda i 225 grader i ca 15 minuter.

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Länk till radioklippet finns nu upplagt på bloggen

Maria sa...

Ellinor: tack då vet jag! Ska ta och lyssna på den någon dag